Two Iranian Channels banned from Gulfsat

Two Iranian Channels banned from Gulfsat
Wed Feb 20, 2013 20:02:17

The Arab satellite provider Gulfsat has banned Iranian channels iFilm and Al-Kawthar under direct pressure from the European satellite company, Eutelsat.

The removal of the channels has been ordered to the Egyptian satellite communications firm, Nilesat, which is responsible for their coverage.
The fresh encroachment upon freedom of speech targeting movie channel, iFilm, and Iran's Arabic-language Al-Kawthar comes one day after Eutelsat, owned by Franco-Israeli Michel de Rosen, asked Nilesat to pull Iranian English news channel, Press TV off the air.
On February 8, iFilm was removed from the Galaxy 19 satellite platform.